Andalusië dag 1-3 - Reisverslag uit Granada, Spanje van Harry Janvier - WaarBenJij.nu Andalusië dag 1-3 - Reisverslag uit Granada, Spanje van Harry Janvier - WaarBenJij.nu

Andalusië dag 1-3

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

30 Juli 2014 | Spanje, Granada

Zo, en dan nu is het dan toch eindelijk tijd voor mijn eerste reisverslag.

We zijn onze reis begonnen in Brussel. Na een nachtje te hebben geslapen zijn we zondag 27/7 vertrokken. Bestemming: Malaga.
Nadat we sleutel van onze hotelkamer hebben opgehaald, hebben we enorme dorst en gaan gelijk de straat op: op zoek naar een biertje. We zijn nog niet de hoek om of mijn blik valt op een bord: "caña €0,40". Wat?? Veertig cent voor een biertje? Dat kan niet!! Niets bleek minder waar. De slogan van mercado provenzal is niet voor niets: "het is lastiger om een tapa uit te zoeken dan de rekening te betalen,"
Daarna hebben we de highlights van de stad verder bekeken, waaronder de kathedraal (waarschijnlijk een van de vele). Picasso is geboren in Malaga dus uiteraard is er een museum te vinden en ook een bezoek aan het geboortehuis mag niet ontbreken. Vervolgens een bezoek gebracht aan een Romeins theater en het Alcazaba (fort). De middag afgesloten met een strandwandeling op het strand van malagueta.

De eerste avond begint met tapas en daar is het de rest van avond bij gebleven: allemaal even lekker... Dus ik zeg: kom maar door.....:)

Dag 2:
Deze dag stond volledig in het teken van Granada (wat overigens Spaans is voor granaatappel!!!). Vanochtend zijn we vroeg vertrokken richting het busstation. Na een ritje van 1,5 uur komen we aan.
We kunnen het rustig aan doen want de reservering voor de paleizen staat gepland om 17:00 uur. Na een flinke bergwandeling zijn we er dan: het Alhambra. In 1 woord... Schitterend!!! Eerst het Generalife (= zomerpaleis) met prachtige tuinen bezocht en daarna het Alhambra zelf. Een immens paleis met veel Arabische invloeden: je waant je even in een 1001 nacht sprookje (de toeristen moet je er dan even niet bij denken natuurlijk:)).

Nadat we ruim 3 uur op het terrein hebben rondgelopen, besluiten we om naar de wijk Albaicín te gaan. Hier krijg je een goede indruk van het andalusische straatleven.. Echt een aanrader. En dat is niet alleen vanwege het geweldige uitzicht op het Alhambra en de siërra nevada.

Onze voetjes verdienen wel wat rust en we gaan eten en later op de avond naar een flamenco bar.

Dag 3
Vandaag laten we Granada al weer achter ons, maar niet voordat we even door de stad geslenterd hebben. De busreis gaat weer terug naar Malaga, waar we onze huurauto gaan ophalen. Tijd voor een paar dagen rust en ontspanning in het bed & breakfast. We zullen er ongetwijfeld nog op uittrekken... Dus wordt vervolgd :)