Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Harry Janvier - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Harry Janvier - WaarBenJij.nu

Sevilla

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

05 Augustus 2014 | Spanje, Sevilla

Hola todos! We zijn er: Sevilla! Gisteren zijn we met de auto vanuit onze b&b vertrokken voor een 2 uur durende rit naar Sevilla.

Het viel nog niet mee om in de smalle straatjes van de stad de weg naar het hotel te vinden, maar het is gelukt :). Spullen achtergelaten en daarna de auto teruggebracht naar de verhuur maatschappij. We hebben gepland om naar isla magica te gaan de rest van de dag, maar dat bleek zo klein dat we daar binnen 4 uurtjes wel klaar waren. Dus we konden direct aan de slag met de bezienswaardigheden!

Sevilla is een prachtige stad met veel mooie grote en kleine pleintjes, waar je de hele dag door kunt eten en drinken. Iedereen leeft zowat buiten de deur heb ik het idee (behalve tussen twee en zes.... Met ongeveer 40 graden is best wel warm zeg maar).

Oké, de hoogtepunten van de stad. Met stip op nummer 1 is het Plaza de España. Erg mooi bouwwerk en er hangt een leuke sfeer. Het bevindt zich midden in een park, waar je ook gewoon heerlijk kunt rondslenteren. De meeste mensen concentreren zich op de kathedraal, die ook absoluut heel mooi is (en 1 van de grootste ter wereld). Uiteraard hebben we deze ook bezocht. Verder stonden ook de torro del oro en de stierenvechtersarena op het programma.

Maar eigenlijk is het gewoon het leukste om te verdwalen in de kleine straatjes en af en toe nee te strijken op een terrasje op een van de pleintjes.

We wachten nu maar even totdat het enigszins is afgekoeld tot 30-35 graden voor we de stad weer in gaan om te eten. Ehmm ik denk maar weer eens paella :).

Tot in Jerez de la Frontera!!
Adios.

• 06 Augustus 2014 - 00:27

Kevin:

Super leuk om te lezen Harry! :). Je hebt talent ;). Owja, safe me some paella! :p

• 07 Augustus 2014 - 23:42

Petronella:

Top verslag.... wacht met smart op de volgende update met foto's